מה עושים אחרי שמקבלים דוח תעבורה?

עורך דין תעבורה ! דואגים לתנאים שלך !

מי שמקבל דו"ח על ביצוע עבירת נועה חייב להבין שיש לכך משמעויות חמורות מאד. בין אם הדו"ח התקבל לאחר שהנהג נתפס על ידי שוטר במהלך הנסיעה ובין אם הדו"ח הגיע מאוחר יותר בדואר עד הבית – חשוב להבין לעומק במה מדובר, בגין איזו עבירת תנועה הדו"ח התקבל ומה המצופה מהנהג. ברוב המקרים יהיה מדובר בתשלום קנס או בבקשה של הנהג לעמוד למשפט ויש מקרים של עבירות חמורות אשר בגינן גם יירשמו נקודות תעבורה לחובתו של הנהג. באופן כללי כאשר דו"ח תעבורה נשלח בדואר זה קורה לאחר שהרכב נתפס במכמונת מהירות או במצלמת תנועה ודרך מספר הרישוי אותר בעליו ונשלח אליו הדו"ח. נשאלת השאלה – מה קורה אם ברכב בעת ביצוע העבירה לא נהג בעל הרכב אלא מישהו אחר?

 

איך מסבים דו"ח תעבורה?

ישנו טופס הסבת דוח תעבורה אשר בו מבקש מקבל הדו"ח להעביר את הנקודות על שמו של מי שנהג ברכב. על פי חומרת העבירה ונתונים נוספים, כמו גם הסכמתו של הנהג המדובר – אכן רישום הנקודות יעבור אליו. מכיוון שהוא זה שביצע את העבירה הרי שהצדק אומר שהוא זה שצריך לשאת ברישום הנקודות ולהתמודד עם ההשלכות ארוכות הטווח של נקודות אלה. את הקנס לא משנים, שכן למשטרת ישראל אין זה משנה מי משלם הלכה למעשה את הקנס ובלבד שהוא ישולם במהלך פרק הזמן שנועד לשם כך. למרות הקלות לכאורה של מילוי הטופס הייעודי ושליחתו – מומלץ מאד לבצע פעולה זו עם עורך דין צמוד שמכיר את דיני התעבורה, עוסק בהם ובקיא בהם הוא יידע בדיוק איך צריך הטופס להיות מנוסח ומלא כמו שצריך על מנת שהעברת הנקודות אכן תעבור בצורה תקינה והבקשה לא ידחה בשל פגם טכני כזה או אחר.

 

המשמעות של הסבת הדו"ח והנקודות

נקודות תעבורה לא נרשמות כך סתם ויש לכך סיבה. לאחר רישום של מספר מסוים של נקודות יתכן והרישיון של הנהג ייפסל ויהיה עליו לעבור ריענון של נהיגה בטוחה ומונעת. במקרים חמורים במיוחד הרישיון עלול להישלל והוא כלל לא יוכל לנהוג בשום רכב. יש מי שמתפרנס מנהיגה או שצריך לנהוג עם הרכב שלו במהלך השגרה היומיומית ולכן פסילה או שלילה של הרישיון עלולה להיות חמורה מאד. על מנת שלא להגיע למצב זה הרי שההמלצה הטובה ביותר היא לנהוג על פי חוקי התנועה והתעבורה ולא לסכן את הנהגים ובוודאי שלא את הנוסעים ברכב. כאשר מישהו אחר שהוא לא בעל הרכב מבצע את עבירת התנועה לא יהיה זה הוגן שהנקודות יירשמו על שם בעל הרכב ולכן חשוב מאד שהוא יטפל בהסבת הדו"ח והנקודות למי שביצע את העבירה הלכה למעשה.

אז מה היה לנו בכתבה:

עורך דין תעבורה

משרדנו פועל כבר למעלה מ – 20 שנה ובחלוף השנים צבר הישגים רבים .

הצוות שלנו כולל כ- 8 עורכי דין מנוסים ומקצועיים שידאגו לכם לכל פרט שתצטרכו וידאגו להוציא אתכם עם הטוב ביותר שהיה ניתן להשיג , ואין ספק שהתוצאות של עורכי הדין שלנו מדברות בעד עצמן.

הערכים שמובילים את משרדנו הם : אמינות , מקצועיות , תוצאות , מחירים הוגנים ודאגה להליך מיצוי כל הזכויות של אזרחי ישראל .