מחיקת רישום פלילי – כיצד

עורך דין תעבורה ! דואגים לתנאים שלך !

רישום פלילי – כללי

אזרחים רבים עומדים מול הצורך בביצוע מחיקת רישום פלילי. בין אם הרישום הפלילי שלהם היה תוצאה של נסיבות מצערות ובין אם מדובר על רישום פלילי אשר בוצע לפני שנים רבות, בין אם הרקע הוא תעבורתי – מחיקת רישום פלילי ממאגרי המדינה יכולה לעזור לפתוח דף חדש ונקי.

לכך צריך להוסיף את הדרישה של מעסיקים רבים להצגת תעודת יושר המוענקת על ידי המשטרה. חוסר היכולת להמציא תעודה כזו עלולה למנוע מאזרחים רבים למצוא מקום עבודה. למעשה, מטרת המעסיקים בעת דרישה מן הסוג הזה היא לוודא כי עברו של המועמד הנו נקי. אך מהו בכלל רישום פלילי וכיצד הוא בא לידי ביטוי?

 

בדיקת רישום פלילי

באופן כללי רישום פלילי הוא רישום המתועד במאגרי המחשבים של משטרת ישראל. רישום זה נוגע לכל הליך אשר בוצע מול האזרח: עיכוב, מעצר, מאסר, חקירה ועוד. גם עבירות פעוטות אשר התבצעו בגיל העשרה עלולות לגרור רישום פלילי המלווה את האזרח לאורך שנים רבות.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, מחיקת רישום פלילי אינה מתבצעת באופן אוטומטי, גם אם לא נערך הליך פלילי או הוגש כתב אישום. כל אדם רשאי לבדוק האם הוא מחזיק ברישום מן הסוג הזה, וזאת באמצעות הגשת בקשה לקבלת גיליון רישום פלילי. לאחר מכן, במידה ומתגלה כי האדם אכן מחזיק ברישום פלילי, ישנם מספר דרכים בעזרתן ניתן למחוק אותו.

חשוב לציין כי מעורבות של עו"ד פלילי היא חלק חשוב בהליך מחיקת רישום פלילי. עו"ד פלילי מספק חוות דעת מקצועית ומכיר פסקי דין קודמים אשר יכולים לעמוד לצד האזרח. בנוסף, בעזרת עו"ד פלילי ניתן לבצע מעקב אחר הבקשה ולבחון האם ומתי היא התקבלה בקרב רשויות החוק.

למידע נוסף: https://www.lawontheweb.co.il/

 

מחיקת רישום פלילי – דרכים

להלן מספר דרכים לבצע מחיקה של רישום פלילי:

א. הגשת בקשת מחיקה למשטרה – בקשה זו מועברת אל משטרת ישראל באמצעות עורך דין המתמחה בתחום הפלילים. בבקשה מפורטות הסיבות בגינן יש למחוק את הרישום הפלילי של האזרח ואת התקדימים המשפטיים במידה וקיימים כאלה.

ב. הגשת בקשת מחיקה לפרקליטות – שינוי עילת סגירת התיק יכול גם הוא להביא למחיקת רישום פלילי. למרות שבמקרים רבים תיקים פליליים נסגרים בשל חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, הרישום הפלילי נשאר תקף. כאשר משנים את עילת סגירת התיק לחוסר אשמה נמחק גם הרישום. אל בקשה זו חשוב להוסיף עדויות או חומר מצולם אשר יכול לעזור לאזרח. במידה וניתן, יש להוסיף לבקשה גם המלצות ממעסיקים או תעודות הצטיינות. במידה והבקשה מועברת לטיפול של פרקליטות המדינה עלול האזרח להיתקל בסירוב מוחלט. יחד עם זאת, התייעצות עם עורך דין במקרה כזה יכולה להביא לפנייה אל בג"צ ולהפיכת ההחלטה.

ג. פנייה אל נשיא המדינה –  עוה"ד כפיר דיין דובב מסביר ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי באמצעות חנינה מנשיא המדינה. ישנה כמובן תקופת התיישנות הקבועה בחוק, אך בעזרת בקשה לנשיא המדינה ישנה אפשרות לקצר אותה. גם במקרה ובו בוחרים בדרך פעולה כזו יש לערב עורך דין פלילי המפרט את כל העילות בגינן מבוקשת החנינה.

הבקשות אינן מגיעות ישירות לנשיא, ועוברות אליו רק לאחר בחינת התיק במחלקת החנינות של משרד המשפטים. יש צורך בהמלצה של שר המשפטים על מנת לקבל חנינה מן הסוג הזה, ולכן הבקשה צריכה להיות מוגשת באופן מסודר ומוקפד.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

עורך דין תעבורה

משרדנו פועל כבר למעלה מ – 20 שנה ובחלוף השנים צבר הישגים רבים .

הצוות שלנו כולל כ- 8 עורכי דין מנוסים ומקצועיים שידאגו לכם לכל פרט שתצטרכו וידאגו להוציא אתכם עם הטוב ביותר שהיה ניתן להשיג , ואין ספק שהתוצאות של עורכי הדין שלנו מדברות בעד עצמן.

הערכים שמובילים את משרדנו הם : אמינות , מקצועיות , תוצאות , מחירים הוגנים ודאגה להליך מיצוי כל הזכויות של אזרחי ישראל .