גם זאת נחשבת תאונת דרכים?

עורך דין תעבורה ! דואגים לתנאים שלך !

נפגעים רבים בתאונות הדרכים אינם מבינים את לשון החוק והסעיפים הרבים בה ומוותרים בלא יודעין על זכויותיהם לאחר פגיעה בתאונות דרכים. אחד המקרים הבולטים בהם אנשים לא פונים לתביעת הביטוחים הם כיוון שאינם מודעים לכך שהיו מעורבים בתאונת דרכים כלל.

 

תאונות שלא ידעתם שהן תאונות דרכים

ההגדרה של תאונת דרכים בחוק הינה מסובכת וכוללת מגוון רחב של מקרים אשר יכולים לבלבל כל אדם שאינו מומחה בתחום. הבאנו לכם כמה דוגמאות לתאונות שבטח לא ידעתם שנחשבות תאונות דרכים:

  1. טיפול ברכב – אם עצרתם בדרך להחליף גלגל ונפצעתם במהלך החלפת הגלגל מחלקיו של הרכב הדבר נחשב תאונת דרכים.
  2. יציאה וכניסה מרכב – סיימתם את הנסיעה ברכב ויצאתם וביציאה נפלתם מהרכב נפילה זו נחשבת תאונת דרכים.
  3. חפץ – נסעתם באוטובוס ונפלה עליכם מזוודה של נוסע זוהי תאונת דרכים לכל דבר ועניין.
  4. פציעה ללא פגיעה מהרכב עצמו – רכבתם על אופניים, רכב צפר לכם נמרצות ונפלתם מהבהלה זוהי תאונת דרכים למרות שהרכב לא פגע בכם.

ישנן דוגמאות רבות לתאונות דרכים אשר אינכם תעלו על דעתכם שנחשבות תאונות דרכים ולכן  אם הייתם מעורבים בתאונה אשר לדעתכם תענה על קריטריונים של תאונת דרכים וכוללת נפגעים אל תהססו לייעוץ משפטי לחצו כאן.

 

אשם בתאונה יכול לתבוע?

בעבר, לפני כניסתו של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כדי לקבל פיצויים היה צריך להוכיח שהצד השני אשם בפגיעה. דבר זה יצר סיבוך רב כאשר אנשים רבים נאלצו לשאת בנטל של הטיפולים וגם להגיע עד כותלי בית המשפט, תהליך שיכול לקחת שנים.

כיום, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים יכול לדרוש פיצויי גוף מחברות הביטוח ואין זה תלוי בחפותו. עם זאת, ישנם מקרים כמו פגיעה במכוון בעצמך או בסובבים בהם האדם לא זכאי לקבל פיצויים.

 

מה זה "קרנית"?

רבים לא יודעים אך במקרה שאין את מי לתבוע על פגיעה בתאונת דרכים ניתן לקבל פיצויים מקרנית. קרנית היא קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שניתן לפנות אליה במקרים הבאים:

  • נפגעים בתאונת "פגע וברח".
  • נפגעים מרכב שהנהג היה חסר רישיון.
  • נפגעים ברכב שהנוהג בו לא בוטח.
  • נפגעים מרכב גנוב.
  • נפגעים מרכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה.
  • נפגעים מרכב שהחברה המבטחת אותו נמצאת בתהליכי פירוק.

עם זאת, לא בכל מקרה מהמקרים הבאים תיהיו זכאים לקבל פיצויים וישנם מקרים בהם הפגיעה לא תחשב תאונת דרכים לפי החוק. עונים על אחד התנאים המוצגים כאן ורוצים לדעת אם אתם זכאים לקבל פיצויים מ"קרנית"? לייעוץ משפטי לחצו כאן

 

נפגעתי, מה עושים עכשיו?

אנו מצטערים לשמוע ומאחלים לך החלמה מהירה. כדי לתבוע פיצויי גוף עלייך לאסוף כל מסמך המעיד על פגיעה ותוצאותיה ולהתייעץ עם עו"ד לתאונות דרכים. התייעצות עם עו"ד לתאונות דרכים תאפשר לך למצות את הזכויות להם אתה זכאי על הצד הטוב ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

עורך דין תעבורה

משרדנו פועל כבר למעלה מ – 20 שנה ובחלוף השנים צבר הישגים רבים .

הצוות שלנו כולל כ- 8 עורכי דין מנוסים ומקצועיים שידאגו לכם לכל פרט שתצטרכו וידאגו להוציא אתכם עם הטוב ביותר שהיה ניתן להשיג , ואין ספק שהתוצאות של עורכי הדין שלנו מדברות בעד עצמן.

הערכים שמובילים את משרדנו הם : אמינות , מקצועיות , תוצאות , מחירים הוגנים ודאגה להליך מיצוי כל הזכויות של אזרחי ישראל .